Turbulenta dagar och...

.......         eller   

Akutbesök med sjukhusövernattning måndag till tisdag. Moa fick fruktansvärda smärtor på vänster sida efter fotbollsmatchen. Ambuland in till akuten, ekg, lungröntgen, provtagning men inget hittades. Jo, att hon hade väldiga smärtor på utsidan. På vägen hem får återigen smärtor med svår andat och gråt. Vänder tillbaka till akuten och hon läggs in för observation. Läkaren som går ronden konstaterat att Moa förmodligen har en spricka eller brutit något revben. Mår någorlunda bra men smärtorna behandlas med smärtstillande. Hon var i skolan i går men har mer ont när hon sitter.

Väl i Möklinta igen så bryter helvettes lös mellan mig och Hannela å ena sidan och andra sidan Möklinta Kennelklubbs anhängare.
Vi boende har klagat att Hällsjöbadet ej sköts enligt avtal. Över 120 stycken har undertecknat namninsamling om att dom är missnöjda med skötseln.
Så tisdags så var det dags för möte mellan oss och Roger Nilsson/Sala kommun som ger Möklinta Kennelklubben förtroendet att sköta badet.
Jag kunde inte delta på mötet eftersom jag var på sjukhus med Moa. Men en upprörd Hannele ringer upp när jag är på väg hem. Kennelklubben hade gått på henne med rena personangrepp. Angrepp på ungdomarna i byn och att Kennelklubben sköter badet helt utan anmärkningar.
Det beslutas vid mötet att ett stormöte ska hållas där invånare, Kennelklubben och kommunen får komma till tals. Jag får uppgiften att få till ett datum för mötet. Av den anledningen ringer jag en i Kennelklubben men felet jag gjorde var att fråga varför dom ljuger. Kennelklubb mannen kastar ifrån sig telefonen och hans fru tar den. Sen blev det kaos......jag var en jävla bidragstagare som bara vill åt bidraget eftersom Kennelklubben sköter badet jätte bra. Hon fråga om jag får en hjärtinfarkt nu när jag är så upprörd. Varpå hon säger att "hoppas du dör för sådana som dig vill vi inte ha här".
Men jag undrar varför dom vill sköta ett bad när dom uttalat är negativa mot ungdomarna i Möklinta? Det är ändå ungdomar och blivande ungdomar som mestadels badar.
Varför står det år för år att budgeten för Hällsjön är ex. In 33 000 kr/Ut 17 000 kr, In 33 000kr/Ut 5000 kr? Kanske dom sparar för att göra en superduper upprustning av badet eller går pengarna till Kenneklubbens verksamhet? Bidraget för Hällsjöbadet ska finansiera driften av badet och ingenting annat.
Fortsättning följer för det är mycket frågor som behövs få svar på.

Teater på fritis med alla fritidsbarn i går var en helt underbar och glädjande för mig. Tindra sjöng, rockade rockring, dansade och var så bra. Uffe tog bilder så jag lägger in några senare.

Jag hade förhoppningar att det mesta av möten, träffar och konferenser av avklarade inför sommaren. Har fullbokat ända fram till midsommarveckan. Ja sen börjar handling och planeringen inför Möklintaveckan.

Fick ett, för mig glatt, telefonsamtal i går ifrån en person Praktikernätverket. Han ringde för att han hade en plats kvar till Lokal ekonomidagarna i nästa vecka. Anledningen till att han ringde just mig var att en ifrån Hela Sverige Ska Leva hade rekommenderat det. Personen ifråga hade hört mig hålla ett kort seminarium.
Glad i hjärtat mitt och lite stolt över inbjudan är jag och självklart så tackar jag ja till ekonomidagarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0