Djurbebisar & snigel

Äntligen har Wildas små bebisar kläckts. Gudomligt söta och jag vill ta in några....men försöker motstå det. Går inte och sätta tillbaka dom hos Wilda igen när dom har tagits ifrån henne. Förra året ville hon inte ha dom och döda en och försökte döda dom andra. Men åh vad gosigt det skulle vara och ha en inne.

Åtta ällingar och tre ägg kvar att kläckas.

Nu har vi en kyckling kvar dom övriga tre har dött. Vet inte varför men nu hoppas jag att denna lilla klarar sig.
I dag så hoppade den upp för första gången och satte sig på sittpinnen.


Ena hönan ligger och ruvar på 28!!! ägg....dom andra lägger nya ägg i hennes rede hela tiden. Så i morgon ska Uffe snickra ett till rede och jag ska märka äggen som hönan har. Vill kunna plocka in ägg och äta också.

Tindra tycker inte att vi har nog med djur så hon har tagit en snigel. Den ligger, än så länge, på vardagsrumsbordet...kryper väl snart ner på golvet och jag kommer tramp-krossa den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0