Skum, klimaktieriet m.m.

Hinnandet och orken gör att jag är dålig på att blogga just nu. Veckorna bara svichar förbi!
Försöker göra en liten sammanfattning på veckan som varit.
Skridskoåkning på måndagen med Tindra....
 
Tindra har blivit så bra på att åka skridskor!           Yttepytte konståkning finns kvar i mig iaf!
Ja, nu törst jag inte göra några hopp eller många snurr på piruetterna. Men undrar om jag gapade med munnen när jag tävlade i konståkning????

Tänka sig att jag har både spelat innebandy och gått på zumban den här veckan....inte nog med det jag har gjort flera promenader också! Börja nu inte tro att att blivit träningsnarkoman, det är som det brukar, en tillfällig nyck att röra på mig! Sådana nycker brukar högst hålla i sig 1-2 veckor och sen har jag tränat färdigt för året!

Något tvärtemot att röra på sig det vill säga sova...så köpte vi för ett tag sen en Memoryskum madrass.
Beskrivning av madrassen: Ett 7 centimeter tjockt lager memoryskum formar sig exakt efter din kropp, underlättar blodcirkulationen i muskler och hud och får din kropp att slappna av ordentligt.
Gudars vad man sover skönt på den och man är så utvilad i ryggen när man vaknar! Så jag var tvungen att köpa en varsin kudde i samma material......så skönt för nacken! Så går ni i madrass-köpar-tankar så köp en memoryskum madrass, lite dyrare men verkligen värt!

Något, ja utöver att min rygg & nacke känns piggare, så har jag blivit så grinig.
Irriterar mig på folk och saker, väldigt ovanligt eftersom jag är en person som har en, nästan för stor, acceptans över hur folk är! Men inte den här veckan!
Körandes bil så bara vips så känner jag mig så grinig på något. Inte kan jag komma på vad jag är grinig på utan jag bara är grinig!!
Kan det vara så att jag har kommit i för-klimakteriet? Ja, för jag känner mig som en bitter klimakterie-kossa!

Helgen avslutade som vanligt veckan....
Farmor/svärmor kom på fredagen och på lördagen så var hon, jag och Tindra och tittade på Tobbe Trollkarl. Sprallig och full med energi kan man säga att han är.
På lördagen så kom yngste sonen och han lagade en 3-rätters middag p.s. lite gjorde jag! Men det var gott, lite nytt som jag inte har lagat förut och trevligt!

Jag & Tomas fullt upp med matlagningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0