Härligt!

Vilket dygn på Hasseludden Yasuragi jag och Moa har haft.
Började vistelsen med lunch bestående av Sushi, försökte äta med pinnar och hällde soja i mitt te. Trodde det var mjölk i den lilla kannan. Första fnittret på ett dygn med mycket fnitter!
Checka in och ombyte till Yukata
 
Bomullsrock som man bär under hela vistelsen, även när man äter.
Bad och sen gick vi och lärde oss självförsvar.

Vi fick lära oss att försvara oss mot slag och hur man tar tag i någon som tar stryptag på oss.
Moa och jag övade på varandra och ännu mera fnitter så instruktören sa när han skulle visa oss att det var fnitterhörnan!
Moa är grym på att parera någon som försöker strypa henne.

4-rätters middag på kvällen:
2 förrätter - Tempurafriterad tonfisktartar med bonitodressing &
Norimaki fylld med Karl Johansvamp, äpple
och pepparrot
Huvudrätt - Renkalvinnanlår med sås på rostad paprika och miso, serveras med friterade risbollar
Efterrätt - pannacotta med karamelliserad ananas och kanderade jordnötter
Både Moa och jag njöt och stönade när vi åt alla rätter. Gudomligt gott och jag fick till ätandet med pinnar också!

Efter den sena middagen så blev det hotellsängen och två snabb-sövda tjejer somnade till tv:n.

Morgonen inleddes med en god frukost och sen gick vi på
zenmeditation.

Önskar jag tog mig tid att meditera hemma också, det är ju så avkopplande!

Behandlingarna var sen och Moa fick Yoga Nagomi - effektiv ansiktsbehandling:
Behandling där den sköna yogamassagen även omfattade dekolletage, hårbotten, armar och händer. Inkluderade en CoffeeBerry Natureceuticals djupeffektiva enzymmask.

Jag hade bokat floating.

Låg och flöt i en mörk tank fylld med 35-gradigt saltvatten. Var lite orolig att jag inte
skulle klara av att slappna av men jag somnade till ett par gånger.
Sån härlig känsla av att inte spänna eller använda någon muskel i hela kroppen.
Jag har prövat flera olika avslappningstekniker men floating är den allra bästa. Så nu vill jag försöka hitta ett ställe som har floating i närheten att gå på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0