Orientering & Kattbebisar!

Jag gör så mycket nya och roliga saker och i dag var det orientering.
Ja, inte något nytt men sist jag sprang med karta var i gymnasiet. I kväll var det åter dags för karta i hand tillsammans med Tindra och hennes kompis med pappa. Och tur var väl det att Janne var med...jag var vilse både i huvudet och skogen. Sen det här med att hålla kartan rätt, att norr ska peka just mot norr! Var är norr när jag är snurrig i huvudet?! 
Kul var det iallafall och kommer att försöka mig på det igen! Men då med kompass så jag vet vilket håll norr är och läsglasögon. Såg inte prickarna som visade smala stigar och blåa streck som var vattendrag på kartan. Om jag hade gått själv utan glasögon så hade jag fått följa utmärkta motorvägar och floder!!

Tindra med kartan som har 7 kontroller utmärkta!


Fartfylld stämpling vid en av kontrollerna!


Nöjda tjejer efter att ha kommit i mål och hittat alla kontrollerna!

Kattungar har jag sett förut men inte matat 6 kattmamma-lösa med en liten nappflaska. Snacka att det drog i min mamma mage när jag matade dom små ursöta kattungarna!
Kattungarna bor hos min underbara tärna Anne-Sofie efter att deras riktiga mamma omkom i en olycka!
 
Oscar matar en av killarna!


Tindra håller i en liten svag kille. Den var inte så pigg och osäkert om den kommer att klara sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0