Springande Dagar!

Oj, vad dagarna springer iväg! Och soligt, varmt och somrigt!
Mitt grästrimrande gick ju inte så bra men nu är tråden fixad och jag har kunnat trimma gräset klart. Problemet är förmodligen att jag går för nära stenar....men hallå gräset växer där och det ska vara kort!

I torsdags, har missat att skriva det, så var Tindra på fotbollsträning. Första för året på Åsvallen och med Möklinta IF. Samma kväll så fick hon en ny cykel för hon har vuxit ur sin gamla. Både Uffe och jag har förträngt att hennes gamla cykel har varit för liten. Vi vill inte att Tindra blir stor så fort! Men vi kan ju inte låta liten Tindra cykla som ett gem på en alldeles för liten cykel.
Nu när Tindra hade en större cykel så cykla vi till och hem från fritis på fredagen. Bra sätt att få mig att röra på mig!

Ja igår, lördag, var vi ute i det otroligt fina vädret hela dagen. Gräsmattan klipptes efter att åkgräsklipparbatteriet fick startas med kablar till bilbatteriet.
Både Tindra och Moa hade kompisar sovandes över med fullrulle och massa gräs inne i huset.
Min pappa kom hit så han och Uffe mätte ut var Moas hus ska stå. Provspättande ifall det är tillräckligt djupt på alla de 12 ställena där plintarna ska stå. Tror att det gick bra, alltså inget berg under som var för högt upp.

Jag är inne i ett härligt mående, peppar x3! Fick en släng av stress i går med en känsla av att "oj, vad mycket att göra" eftersom söndagen blir ingen hemmadag!
Tanken att hur ska jag hinna allt och hur ska jag kunna jobba på måndag. Ja, snacka om att jag målar upp något som kanske aldrig kommer att hända. Men jag lyckades med att göra det som behövdes göra och till och med lite extra.
Så idag välkomnar jag den fullsmetade söndagen utan att känna stress! Moa och jag ska först till Västerås, sen till Norrbyliden för match i eftermiddag och i kväll så har jag möte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0