Trivs-myser!

Tänk att det är så trevligt att lämna Tindra till hennes skola. Barnen ropar till mig att komma och titta vad dom gör. Och jag tar mig tiden att titta och samtidigt njuta av att barnen är så goa.
Det är en sådan skillnad på en liten skola och en stor skola. Jag ser hellre att barnen får gå i en liten skola och med mindre klasser.
Där vi bodde förut var det 25 barn i varje klass och nu är det 10-14 barn. I den lilla klassen hinner lärarna se varje barn och då behöver inte barnet skrika, gapa och bråka för att få uppmärksamhet.
I Stockholm så gjorde dom inget annat än var i klassrummet och läste direkt ur böckerna. Skolan här ute gör en massa saker utanför skolan. Tänk om det kunde vara så i Stockholm också! Särskilt bra skulle det vara där det är elever med ett annat modersmål. Lärandet av det svenska språket, kulturen och samhället skulle underlättas. Tänk dig själv att inte kunna språket och hör vad läraren säger samt läsa ur böcker hela tiden!? Självklart blir det stök och bök när eleven inte förstår fullt ut vad som sägs och skrivs.

Kyrkskolan
Kyrkskolan i Möklinta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0