Möklintaveckan 2010

Fredagen
Jobbade jag i 12 timmar bl.a. med serveringen på Gammelgården.
På kvällen var hela familjen och mina föräldrar och lyssnade på Susanne Alfvengren.


Jag har aldrig varit ett riktigt fan av henne men nu är jag det. Vilken otroligt fin människa och vilka kloka ord hon sa i mellanpratet. Mycket tänkvärda saker och en sån fin tråd i hela sitt program.
Pratade med henne både innan hennes uppträdande och i efteråt. Rolig och varm person hon är!

Lördag
Jobb mellan 7-10 och sen blev det besök i Gåddarbo. Där vi besökte 120 kor och 2 mjölkrobotar dvs en helautomatiserad mjölkgård. Korna går fria och får välja att vara inne eller ute. Går till mjölkroboten när dom vill för att bli mjölkade. Måste vara friheten för en kossa och vad lättjobbat för bonden!
Det bästa av allt var att jag fick lukta på kodoft, eller rättare sagt dyngdoft, mmmmmm det luktar så gott!

Efter kossorna så var det dags för Barnens egen dag på Åsvallen. Indianer och cowboys var temat där!

Söndag
Dagen då jag inte skulle besöka Möklintaveckan utan vara hemma oxh fixa. Men nu blev det Möklintaveckan iallafall.
Veteranbilsrally och Moa och Tindra åkte Cadillac med Ferners. Tindra sken som en sol när dom starta och sken som en sol när dom kom i mål efter 1 ½ timme.
Medans tjejerna åkte amerikanare så var Uffe och jag på kobingo. Kobingo går till att man släpper in en kossa i en hage som är 18x18 meter som motsvarar 18x18 rutor. Till kobingon får folk köpa en ruta som då förhoppningsvis kossan bajsar i och man vinner.
Gissa vad? Jag vann 300 kronor i presentkort. Elvira, kossan, bajsade i rutan bredvid min så jag fick andrapris!


Elvira i kobingo-hagen!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Jodå Tindra sken som en sol när jag serverade henne saft i Lisselbo också - på veteranrallyt ;-).

2010-07-19 @ 19:58:33
URL: http://trollmors.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0