i DAG har jag...

Jobbat med bokföring så siffror dansar inne i mitt huvud. Snabbis hem efter jobbet och det blev verkligen en snabbis. För Moa ringde och sa att hon missade bussen från Sala. Missade & missade....den måste ha gått 10 minuter för tidigt....????tonårstjejen alltså!
Panik eftersom hon skulle vara barnvakt till Tindra en stund eftersom jag skulle på möte. Så hinna med att hämta Moa, sen hem, laga mat och tillbaks till Sala fanns inte på kartan. Ja, ni som inte vet, så tar det 40-50 minuter att åka tur/retur.
Nödlösningen blev att jag & Tindra åkte in till Sala, plocka upp Moa, vi gick och åt. Släppte sen av dom på bibblan i Sala så jag kunde gå på mötet. Där fick mina tjejer sitta tills Uffe hämta dom.

DAGENS PUCKO är jag eller mer ett senilt-pucko. Bestämde med Uffe att jag skulle beställa en kebabrulle att äta. Jag orkar aldrig en hel så då kunde Uffe ta den resterande till middag. Åt upp 1/3 av kebabrullen och sen tog jag med resten till Uffe.....GLÖM DET! Jag glömde den där nästan hela rullen kvar på tallriken. Kom inte på det förrän en halvtimme efter vi gått. Försent att hämta hem Uffes mat för den var, förmodar jag, kastad av personalen. Eller skulle jag gått tillbaka och fråga ifall dom har hittat en kebabrulle som jag glömde på tallriken?
Tack för omtanken iallafall sa min älskade man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0