JAG ÄLSKAR SNÖ & KYLA!!!

Tänk vad underbart det är:
att vakna varje morgon och undra hur mycket det har snöat under natten!
att slippa raka benen eftersom jag inte behöver ha bara ben!
att först borsta bort lössnön på bilen och sen skrapa rutorna!
att man får gratis träning att pulsa i snön ut till djuren!
att det är så spännande ifall bromsarna har frysit och jag slipper att åka någonstans!
att jag inte har några blommor som geten Matti äter upp!
att undra hur vägen går när bilens rutor är immiga!
att slippa mygg och ormar!

Oj, vad jag har ljugit.....är sååå less på snöande och minusgrader!!!
Fast när jag skrev ljuget så kändes det mer underbart. Tänk vad omvänd jag skulle bli ifall jag skrev det 100 gånger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0