V.A.K.

Ni tror kanske att jag har skrivit fel i rubriken och att det ska stå VAB. Men se det har jag inte för jag har haft Vård Av Katt idag!
Våran katt Sol var lite konstig i går och i går kväll hitta Uffe en blöt fläck på golvet som lukta pekka-turk. I morse började vi leta efter katten. Hitta honom slö och med munnen full av var och slem. Blev alltså veterinärbesök i Enköping för mig och Sol.
För att kunna undersöka så fick Sol en lugnande spruta men det åkte ut en del av vätskan. Så katten somnade inte och fick därför lite till lugnande. Men inte somnade Sol för det, blev bara trött. Någon mer spruta med sövmedel kunde inte ges eftersom han hade fått så mycket. Veterinär hann iallafall börja att titta in i munnen och såg något mycket märkligt!! Tungan hade ett stort jack, som ett skärsår över halva tungan. Sen blev Sol så arg så ingen mer undersökning kunde göras.
Så i morgon blir det VAK igen och in till veterinären för ny sövning och undersökning!
 Halvsövd Sol!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0