1 v MojsandeSvullande!

Hualiga vilka lata, svullande och sovande dagar jag har haft i Herrö. Nog hade vi lite klippning av gräsmatta eller rättare sagt matta med 1 meter högt gräs. Otur eller tur?! så regnade det lite och vi hade ingen röjsåg att ta ner gräset med. Röjsåg hade vi kunnat låna hos våra kompisar men.....nu var det ju lite blött för ta tag i gräsmattan. Eller var det en latmask som hade bosatt sig i mig?
Och tänk att det är så lätt att hålla vissa löften! Som att inte ägna sig åt någon form av promenerande. Konstigt att löftena om att ta sig en promenad varje dag bryts men jag håller löftet om att inte ta ett enda promenadsteg.


Vy från översta vägen i Herrö.

Ja, nu ägnade vi inte varje vaken timme med att bara svulla och slappa. Lite annat gjorde vi!

En kväll var jag på hudvårdsparty i byn. 6 tjejer, krämer och massa fnitter! Kul att lära känna 4 nya personer och få ansiktet riktigt rengjort. Det bästa var dock allt skrattande som gjorde gott i mig!

Jag ville åka till Åre och sova där en natt, har hört att det är så vackert där. Blev inget av det inte för Tindra ville vara hemma med sina kompisar. Men fick med Tindra och Uffe till Funäsdalen på marknad. Ja, nu var det mot deras vilja och viljan ändrades först efter vi hade ätit en god grillbuffé i Funäsdalen.
Funäsdalen är också väldigt vacker liten ort, lite av utlandskänsla när man är där. En enda väg som går genom byn och med ett brant fjäll på ena sidan och en sjö på den andra.

Ett måste när vi är i Herrö är att fika på konditoriet i Sveg. Nu undrar ni säkert hur ett konditori är ett måste. Jo, för det är inget vanligt konditori. På entréplanet är allt gjort som det såg ut på 50-talet. På övre planet är det olika rum med filmteman som skräckkammaren, saloonen med skotthål i möblerna, maffiarummet m.m.
Länk till detta härliga konditori:http://www.cafecineast.se



Självklart så grät Tindra när vi skulle åka hem ifrån Herrö. Hon älskar att vara där!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0