Säng, musslor, säng, jul & säng!

Min tid i Herrö blev bara att mojsa i sängen.
Jag har varit i en riktigt slö-seg-låg period. Känns som om min kropp har något skit i sig, ja både i kropp och huvet! Svettas bara jag gör något och låg i tankarna.

Trevligt sällskap och god mat fick vi hos John & Therese på fredagen.
Vi fick musselsoppa som förrätt och det var så gott! Jag har, eller hade, neggo erfarenhet av musslor. Tycker mest att det ser ut som förtorkade snorbobbar. Ja, dom gångerna jag har ätit det på pizza. Men soppan var gudomligt god så nu blir det musselsoppa även hemma!!
Det enda jag känner oro över vid tillagande av soppan är när man ska kolla om musslorna lever. Rör dom på sig så kommer jag snabbt kasta i väg musslan. Förhoppningsvis så landar den i grytan!
Röding var huvudrätt och det var lika gudomligt gott. Middagen i Påls gjorde gott i mitt hjärta. Tack!!!

Nu är det jul igen i Herrö! Innan hemfärden till Möklinta så var det julpyntning i huset. Nästa gång vi ska dit är i mellandagarna. I och för sig så har julafton varit men det är ju fortfarande julhelger.


Kommentarer
Postat av: angelica

Åh vad mysigt att julpynta..

2009-11-02 @ 18:59:15
URL: http://angelicacomet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0