INLÅST!

Jag har följt tv-serien Inlåst som har lärt mig massor. Massa bra och kloka saker som jag borde komma i håg. Särskilt det här med att alla har ett val.
Grät och höll tummarna för alla killarna vid frisläppandet i gårdagens sista avsnitt. Anne-Britt Grunewall du växte ännu mer i mina ögon! Jag har alltid gillat hennes sätt att arbeta på.

En av kriterierna för killarna var att dom ska ha ordnade och stabila familjeförhållanden. Förmodar att föräldrarna inte ska ha sociala problem och att kunna stötta sina killar.
Men alla ungdomar som inte har föräldrar som kan stötta? Dessa ungdomar behöver verkligen någon utanför familjen. Någon som kan ge alla dessa kloka ord, stöttning och vara "bra" förebilder". Inte bara kontakt med någon från myndigheter och skola som redan har "suttit en stämpel" på barnet.
Förstår tanken med TV4:s kriterier, lättare att få ett lyckligt slut med urvalskriteriet "stabila familjeförhållanden".
Ser framemot en ny omgång av serien, om det blir?, och gärna då med ungdom från en dysfunktionell familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0