Ingen hemma...

....när Uffe kom hem från jobbet i går kväll!
Han tyckte det var konstigt....ingen lapp på bordet.
Påbörjad tillagning av mat.
Vatten i en kastrull.....skivade morötter i en annan.
Tänkte att "shit, nu har Maria skurit sig i handen när hon skivade morötterna"....jag och knivar är ingen bra kombination.
Han kollar efter blod, tittar på kniven som ligger i diskhot, tittar på toaletten....inga blodspår och inga plåster framme.
Kollar vilken sida som är uppe på datorn.....tur, ingen sjukvårdsupplysnings-sida!
Prövar ringa min mobil......den ringer i köket.
Paniken och rädslan sprider sig i honom.
Går in i vardagsrummet, allt är städat & inga Tindra-rester där.....slutsatsen blir.....Tindra har inte varit hemma efter dagis.
Ser mig och Tindra köra upp på gården....pust!!!!
Lättad blev Uffe & berättade sina tankar....det som jag har skrivit ovanför.

Jag var och hämta Tindra hos hennes ena kompis. Tyckte att jag inte har så bråttom hem eftersom Uffe inte brukar komma hem sin vanliga tid....han har jobbat över ett par timmar varje kväll senaste veckorna.
Men just i kväll så kom Uffe hem på vanlig tid och då blev det en obehaglig upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0