Karlstad!

Fredag eftermiddag kom jag och Uffe fram till Karlstad för att tillbringa 2 dagar med varandra.

Hotellet vi bodde på låg mitt i Karlstads centrum. Underligt men härligt att bara ta hissen ner och komma till alla affärer. Och inte bara en affär utan alla märkesaffärer på gångavstånd. Shopping så klart....kom på att jag behövde en scarf. Den bästa affären var ändå Lagerhaus och den enda affären Uffe tycker om att gå i. Jag var till och med klar före honom och han handla mer än mig!

En hit att boka övernattning i två nätter så vi slapp känna stress av att åka hem så snabbt. Bubbelpolande på relaxavdelningen....


På lördagen åkte vi till Storfors cirka en timme ifrån Karlstad. Jag bodde i Storfors tills jag var nästan 3 år och ville se huset där jag bodde som liten skrutt.

Kroppagatan 7 B där jag tog mina första stapplande steg och snattade i affären bredvid när jag var bara 2 år!!! Pappa berätta att jag och min kompis tog saker i affären en gång....jag kan faktiskt skylla på att jag var så liten och förstod nog inte att jag måste betala!

Lördagkvällen gick vi till Nöjesfabriken på den väldans ovanliga tiden 21.00....herregud vad jag var trött. Vid den tiden så brukar jag halvsova i soffan och nu skulle vi på The Arks clubspelning som skulle börja 23.00.

 
Lite sorgset eftersom The Ark gör sin avskedsturne och slutar sen som band. Spelningen var härlig och jag följde Ola Salo´s rörelser hela tiden.
Kan ju säga att jag var lite orolig över att jag skulle känna mig gammal på en club som Nöjesfabriken men det var en helt onödig oro. Jag har aldrig varit på ett ställe med så stort ålderspann, från 18 till 60-åringar och med så blandad stil på folket som var där. Så soft stämning i en läcker lokal!

Fast i dag är jag och Uffe slitna...inte för att vi är bakis utan för att vi var ute i nattlivet till 2. Bättre förstår jag nu att ju äldre man blir ju tidigare aktiviteter är det som verkar gälla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0