Härliga Dagar!

Jag har haft 2 så härliga dagar, inte bara för att det har varit sommarsoligt!
I går så kom yngste sonen Tomas på besök och Tindra blev så glatt överraskad när storebror kom och hämta henne på fritis. Tindra och även jag längtar så mycket efter Tomas och Jonny. Tindra kan börja gråta ett tu tre för att hon längtar så efter dom!

Tindra och Tomas låg på studsmattan och solade men det blev så varmt så det blev spring genom duschen. Iskallt vatten men svalkande!


Tindra sköt med luftpistol och träffade burken på första skottet! Snacka förvånade och gapande miner från henne själv och oss andra!

I dag har jag haft fullt upp på jobbet med närmare 170 besökare. Först kom en busslast som var på guidad tur i Möklinta. Jag informerade om Möklintagården och Möklintaprojektet men gillar inte alls att prata inför folk!
Efter det kom över 100 vandrare som vandrar Dalkarlsvägen. En storvandring som går från Mora till Stockholm och en del av dom vandrar etapper. Men närmare 30 stycken vandrar hela sträckan som tar 12 dagar!
På sin färd till Stockholm så passerade dom Möklinta och åt lunch på Möklintagården. Jätte roligt när det händer en massa roligheter och det mest överraskande var att jag fick en Dalahäst!!!

Fick den som tack för marknadsföring, sponsring m.m.
Jag har alltid velat ha en Dalahäst men har varit lite för snål för att köpa en. Men nu fick jag en som är unik eftersom det står "Dalkarlsvägen 2010". Blev så glad att jag fick gåshud och ögonen tårades!
Ringde såklart min man direkt och berätta att jag fått en Dalahäst. Han blev tyst och chockad tills han kom på att det inte var en riktig häst utan en trähäst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0