Kroppsscanning!

En lördag utan några barn blev det, båda tjejerna sover borta tills i morgon. Moa är hos sin pappa och Tindra är hos sin kompis Flippan!
Uffe och jag åkte iväg till Västerås och besökte villa- och hälsomässan. Jag gjorde en kroppsscanning....inte en gång utan på två olika ställen. Är lite skeptisk till att det fungerar så jag ville undersöka ifall det blir samma resultat. Gissa vad?, det blev samma resultat. Trots att jag på första stället skrev att jag vägde 10 kilo för mycket. På den scanningen så var det ingen våg men det var det på den andra.
Min kropp består av:
36,4 % fett....något för mycket! Ingen överraskning för mig!
47,1% vatten....inom normalvärdet.
46,8% muskler...också inom normalvärdet. Det var en överraskning för mig! Trodde att jag inte hade så mycket muskler!
Mitt bukfett är graderat till 7. Ska ligga inom ramen 1-12. Förvånar mig också men kanske är det en muskel som hänger på magen!!!
Nu till den mest oroväckande-nedslående-resultatet....min metaboliska ålder är 54 år!!!! + 9 år.....och det beror på att jag är ett fetto.
Uffe konstaterade att han kom in med en 45-åring och går ut med en 54-åring!!! Kul....Jag kontra med att min hjärna känner sig som en 20-åring. Så om man snittar kroppsåldern med hjärnåldern så är jag 37 år!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ojoj, det där testet skulle inte jag våga göra!



Jo dopet gick jättebra och allt med maten funkade super! Jag tänkte försöka komma förbi på fröet i morgon och lämna nyckel och en vas som jag lånade hem. Ha en bra söndag:)

2010-02-07 @ 10:06:47
URL: http://minaungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0