Blev så arg!

Läste i Sala Allehanda att dom ska bygga om några hus till äldreboende. Så jag maila in en insändare till tidningen. Får se om den kommer med.
Det här skrev jag:

Tänk att det finns pengar nu, Kallerman!!!Åsgården i Möklinta lades ned eftersom inte fanns pengar att bygga om eller anpassa lokalerna. Ett mycket sorgligt beslut för oss invånare i Möklinta eftersom våra äldre får flytta in till Sala.
Nu har Kallerman aviserat att rättpsykslokalerna kan passa till äldreboende eller omsorgsboende. Så klart, säger han, måste lokalerna byggas om eller anpassas. 
Herr Kallerman, hur kommer det sig att ni har råd med det? Det fanns ju absolut inga pengar till Åsgården eller som du sa vid mötet "inte ens tänkbart med ombyggnad med tanke på kostnaderna".
Vet ni politiker att vi på landsbygden också betalar skatt? Skatt som oftast inte satsat på oss utan till dom som bor i Sala.
Exemplen är flera på vad ni satsar i Sala men inte här ute i Möklinta:
Biblioteket är stort och fint i Sala men våran har ni tänkt lägga ner.
Ungdomslokalen i Sala har fina lokaler och minst 6 anställda. Ungdomsgården i Möklinta drivs ideellt och får 12 000 kr om året. Det ska vi betala lokalhyran som är på 18 000 så en anställd är inte ens att tänka på.
Vet du, Kallerman, Åsgården står tom så du kan budgetera en ombyggnad och anpassning där också!!! Nu när du har pengar till Sala!


Kommentarer
Postat av: angelica

Hejsan! ledsen att jag inte kom på mötet, hade inte tid. Ska försöka komma upp men jag är osäker på om jag kan vara där länge. Vilken tid börjar det?



Kram

2009-10-19 @ 22:14:23
URL: http://angelicacomet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0