Fy & Usch & Strejk!

Vaknar jag inte själv klockan 06.00 på lördagen så är det någon annan som väcker mig! Barn, katt eller som i morse av min man!
I dag är inte den roligaste av dagar att vakna tidigt till....-25 grader ute! 
Grrrr, trots skoteroverall, mössa och vantar vid djurmatningen så blev det bara en halv korg med ved. Frös så det gjorde ont i händerna och huvudet så jag fick avsluta vedfyllandet.
Egentligen så gör det inget att det inte just jag kan elda! För eldar jag så blir det för varmt på övervåningen. Så varmt att dottern öppnade sitt fönster när det var -17 ute i går kväll. Fick bassning för mitt eldande av mannen i huset. Och struntar jag i att elda så blir elräkningen hög och det hörs klagomål om att det är kallt inne!
Så nu klockan 08.00 har jag kastat in sista pinnen i kaminen. Jag har inlett en eldningsstrejk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0