Blandat!

Kylan den har fortsatt och hinner aldrig bli varm inuti mig. Ännu kallare ska det bli, minus 15-20 grader på nätterna och runt -10 på dagarna....i en hela vecka till! Månne sommaren bli varm så jag hinner tina upp innan nästa vinter!

I ett år har jag arbetat som projektledare i ett projekt men i nästa vecka så kanske projektet tar slut.
Tar det slut så har jag kvar min tjänst på Möklintagården. Eftersom det bara är 15 timmar i veckan så måste jag söka ett till jobb eller säga upp mig!

Vill inte sluta på Möklintagården och man får inte a-kassa vid deltidsjobb mer än i 75 dagar. Så sjuka regler när man måste säga upp sig innan man ens har ett nytt jobb!
När man väl är arbetslös så får man inte tacka nej till ett deltidsjobb....och sen jobbar man deltid....vad händer när man blir arbetslös efter 1 år....jo, då räknas den nya a-kasse ersättningen på deltidslönen! Inte så jävla konstigt att socialbidrags kostnaderna ökar för kommunerna och skatteinkomsterna minskar!

Kanske skulle följa min mors råd om att bli politiker men problemet är att jag är en politiskt vilde när det gäller partitillhörighet. Skulle jag mot förmodan finna ett bra parti att vara med i....ja då ska man tycka och rösta enligt vad partiet tycker. Men hallå! vi har ju personval i Sverige eller kanske är personvalet för att man ska rösta på den som ser trevligast ut?

Oj, nu seglade jag i väg! Skulle ju skriva att jag ska på anställningsintervju på tisdag. Ett jobb som bara är 1-2 dagar i veckan och vid behov. Skulle passa mig utmärkt för då kan jag jobba kvar på Möklintagården, älskar att jobba där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0