Hemma igen!

Ja, nu har vi i och för sig varit hemma sen i lördags. Blev en dag extra i Herrö och det i helt demokratisk ordning. Jag ville åka hem på fredagen men resten av familjen ville stanna kvar en dag. Rättvise-mamma-Maria fick följa sina principer mot att....Uffe måste rida!! Eftersom han nu alltid vill vara kvar i Herrö så gjorde han det. Hans första ridtur i livet blev på islandshästen Saga.

Vistelsen i Herrö är alltid väldigt softig för min del. Lite promenader och mycket slappande i sängen antingen läsandes eller tittandes på tv. Tänk att den här gången lagade jag bara mat en enda dag på en hel vecka.....underbart. Slapp även göra matlista för veckan. Det kallar jag ledighet för mig!

Anlände hem med lite tjurigt humör....Uffe kallar det nog för mycket och onödigt tjurigt humör! Som tur är så brukar mitt tjuriga humör blekna efter ett tag.

Nä, nu dags för min andra arbetsdag efter ledigheten. Fast jag har varit duktig och arbetar halvtid ett tag framöver....ni vet den där väggen ska inte få attackera mig. Så försöker minimera risken genom att vara halft sjukskriven! Bär emot när mitt jobb är så roligt men vet att väggen inte är rolig att möta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0