BOCKning, HOPPning, AKUTEN & POLIS!

Långtradig och händelsrik lördag!
8.00 åkte Moa & jag till Sorf för hopptävling. Moa´s första på ett år. Hon skulle rida sin & min favvohäst MacSpot. Men när Moa kom in och hoppa så var det inte på MacSpot utan en annan häst. Moa hoppade rundan felfritt och fick en rosett.
Efter det kommer hon till mig gråtandes och med ett lillfinger som inte var i så bra skick. Hon hade blivit avbockad av MacSpot och landat på fingret.
Akuten nästa och väntande, väntande och väntande. Röntgen visade att Moa hade tur i oturen för fingret var väldans nära att gå av. Nu var det en liten flisa ben som var lös och ledkapseln var av. Så nu är det dubbelfingerstöd och remiss till arbetsterapeut. Kan ta mellan 6 månader till 1 år innan hon har full rörlighet i sitt finger igen!!

På vägen hem var det poliskontroll i Sala på en 50-väg. Shit & åter shit tänkte jag när jag blev invinkad. Pusta ut när det bara var blås- & körkortskontroll och inte hastighetskontroll. Polisen påpekade att jag nästa gång ska tänka på att det är 50 för nu körde jag alldeles för fort!!!!Ja, jag vet sa jag tillbaka och han önskade mig en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0