Studieresa

Jag har medels buss studerat aktiviteter man kan göra i Västmanland. Så nu kan jag matcha dessa med rätt besökare som köper sin aktivitet på Möklintagården. Resan var ordnad av Västmanland kommuner och landsting...blir en till resa om 2 veckor.


Första stoppet var i Köping och motormuseet där.
Vet ni att det finns sju museer i Köping som nästan ligger efter varandra?


Kan ni tänkte er att det helt plötsligt så kommer en medeltida man gående i bussgången.
Han hade, tror jag, råkat somna längst bak i bussen!
Mannen bjöd in oss till medeltiden som finns i Arboga!


Dessa gästvänliga personer bjöd in oss till deras otroligt vackra medeltida hus.
Där bjöds vi på örtsaft och munkkakor.


Dagens lunch serverades på Kolarbyn strax utanför Skinnskatteberg.
I Kolarbyn kan man leva skogsliv och sova över i kolarkojor.
Kolarbyn är känt utanför Sveriges gränser, prisbelönt och populärt resmål.
En lagtävling avslutade vistelsen och tävlingen var att få upp en eld med
hjälp av tändstål och ved. Klarade av det på första försöket!
Mitt lag vann inte, snyft, för priset var en övernattning för 2.
Men jag ska boka övernattning där iallafall.

www.kolarbyn.se

I kolarbyns utedass fick jag visa stjärten för kungen och drottningen.

Utedasset är en hyllningen till vår kung och därför inredd med fotografier av kungen.

Efter Kolarbyn så stannade vi och fick guidning på Engelsbergs bruk som är med i Unescos världsarv.

Sista studiebesöket gjordes på Frösåkers Brygga där Vikingarna bor.
Vilket ställe....går inte att beskriva hur magnifikt vackert och så läckert det är där.
Allt är handgjort så jag gick kände på smidade spikar, snidade trätavlor och ville inte åka därifrån.
www.frosakersbrygga.se
Ett ställe som jag ska ta familjen till.

Efter en lång dag med nya härliga intryck och en trött Maria så blev sista kortet.....



Nu är ni välkomna in på Möklintagården och bläddra i aktivitetspärmen
med massor av härliga "hitta-på-upplevelser" att göra i sommar!
Finns över 40 roliga och varierande aktiviteter att boka!






Kommentarer
Postat av: Anna Billman

Låter som en kul dag! Btw: utedass ska ALLTID ha kungaporträtt på väggarna! Morfars hade Oscar II...!

2011-05-06 @ 10:14:35
Postat av: katharina Svensson Vikström

Vilken härlig dag du har haft. Kul att få lite tips om Frösåker. Min mammas sommarstuga ligger ca 2 km därifrån, så vi är mycket i dom krokarna.



/ Katharina

2011-05-12 @ 23:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0