Blandat

Glömt att berätta att jag har varit på visningsresa igen. Nu i egenskap av entreprenör eller nä det är jag ju inte men jag träffar besökare. Så nu kan jag tipsa om vad besökare kan besöka i Sala kommun.
Lunchen var på Måns-Ols, vackraste stället i Sala att äta på. Det vackraste just den dagen var min dotter Tindra. Hon var där med sin klass och hade RIK-skola då dom käglade på kägelbanan.
 Tindra i rosa kläder och keps.

Denna vecka har jag även varit berättare/föreläsare eller vad jag nu ska kalla det....På en Hela Sveriges Ska Leva-utbildning så pratade jag om att vi är ett gott exempel när det gäller att ta emot arbetslösa på Möklintagården.
Intressant utbildning där även Coopmanion deltog och jag fick lära mig att göra en affärsplan. Snacka att jag ännu mer vill förverkliga en affärsidé jag har eller vi är flera om denna idé. Kruxet är att våga satsa!

Mjölkkannan är en del av vår idé och saknar bara en sisådär halv mille att förverkliga drömmen. Eller en som vill investera summan i "Mejeriet"!

30 kronors pums på second-hand och Uffe blev orolig över mitt köp!


Han trodde att nu ska jag ut på galej på egen hand. Galej ska vi på tillsammans, både studenttagning och bröllop. Skorna ska jag bära då så Uffe slipper lida när jag har sandaler där tårna syns. Han ogillar skor som är öppna och visar nästan hela foten.
Ett par använda och ingådda pumps gör även att jag slipper skavsår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0