Allt som vanligt igen....

Jobbet, fritidsaktiviter och få allt att flyta på i vardagen är påbörjad för det nya året. Nästan allt är precis som det var 2010 förutom att jag har börjat på Zumba. Så nu ska jag skaka höfter, mage och bli svetttig på onsdagar. Självklart så är det innebandy på måndagarna i år också. Bästa är att både innebandyn och Zumban är i Möklinta, så skönt när det är hemma i byn. Blir inte lika mottigt när jag slipper åka in till Sala! Blir ändå ett par vändor dit under veckorna!

Jag har upptäckt en sak....jag är rädd för träningsvärk! Törst inte ta i när jag spelar innebandy och svänger höfter på Zumban. Kan man ha fobi för träningsvärk?


På lördagen hade Uffe sitt första pass som pistvakt i Möklintas egna äventyrsbacke. Ett jätte bra sätt att få oss att ta oss ut. Och varför tar man sig iväg ut när det är så roligt?
Jag till och med åkte släplift upp med pulkan....ja, nu kom jag på när jag nästan var uppe att jag inte hade vantar på mig. Hade tagit av mig dom när det blev för varmt om händerna. Nu fick jag ta mig ner utan vantisar och det var ingen höjdare. Kallt om händerna och skrapade upp ett finger! Men roligt, läskigt och snöyrit var det!

Lördagkvällen tog hela familjen en tur till Leksand för att se ishockey. Leksand lyckades vinna över Malmö efter förlängning!
Alla utom jag fick nya Leksands saker, Tindra en rosa Leksandskeps och en tandborste, Moa en Leksands tröja, halsduk och tandborste. Tandborsten ska hon ha när hon sover borta! Uffe han köpte en Leksandströja som Moa tyckte han skulle ha och lite annat med Leksand på!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste vara världens bästa mamma!

2011-01-25 @ 20:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0