Lördag i ottan!

Hade tänkt att jag skulle sova lite längre när det är ledig dag! Ja, nu sov jag iallafall en halvtimme längre.....ända till klockan 06.00!

Nu är jag helt ledig i 2 dagar, Moa är i Väsby och det behövs inte köras in till Sala i helgen. Tindra ska ha en kompis här hela helgen. Alltså borde jag vara relaxad.....men se det är jag inte!
Kände en stress redan på fredagkvällen över det som ska fixas hemma. Och inte är det några stora saker utan det gamla vanliga sysslorna!
Jag kan tänka mig att det är lite stress över att jag har fullt upp nästa helg, alltså en hel vecka dit!!!!! Jobbar på lördagen och SPA-dag på söndagen! Roliga saker men.....vill inte vara trött då efter att ha stressat hemma så allt är i någorlunda ordning innan helgen. Tvätten tvättad, maten uttänkt och handlad, någorlunda röjt i hemmet....för att inte vara stressad att jag ska jobba på hela veckan efter en rolig helg!

Stress-schema:
Fredag-Söndag.....stress innan jobbarveckan så allt i hemmet är någarlunda iordning!
Måndag-Fredag.....stress över att jag ska vara borta under helgen. Ska jag hinna tvätta, planera, röja m.m?
Lördag-Söndag...stress när jag kommer hem från jobb och Spa över att jag måste göra alla sysslor innan jag ska jobba måndag till fredag igen!


Har hört en "klok" uppmaning och det är att "det kan vänta och gör det sen"! Men det går inte att skjuta på tvättande, handlande, röjande och planerande......för allt blir så mycket mer om jag skjuter på det!
Nä nu har jag inte tid att sitta här....ska börja hemarbetet innan jag blir trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0