I Paradiset!

Besök av mina föräldrar i dag och vi åkte Eva och hennes paradis Mats-Persgården. Där driver bl.a. hon och hennes man ett gårdsmejeri. Där dom tillverkar getostar i olika smaker.
Underbara Eva visade oss runt hos getterna, närmare 100 namngivna getter har hon. Alla var tjejer förutom en liten bockkilling som blev kompis med min pappa.
Tindra utbrast flera gånger att hon är i paradiset när hon stod mitt ibland alla getterna. Kan säga att jag också var i paradiset när jag satt mitt ibland dom. Dit ska jag åka och koppla av någon gång!

 
Getter som ville vara ute i solen. Getterna kan vara inne och ute precis som dom vill!


Geten Moa!

Så köpte vi goda ostar och ostkaka. Ni som är skeptiska till getost måste provsmaka ostarna från Mats-Persgården!
Mer om Mats-Persgården hittar ni på deras hemsida www.mats-persgarden.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0