Fullproppad helg och mage!

Min helg har varit så fullproppad av kurser och mat!
Lördagen deltog jag på "Arr-kurs för Unga", ja ni läste rätt! Jag var väl inte riktigt målgruppen för kursen men jag var en av arrangörerna. Nu vet jag redan en hel del om att arrangera olika arrangemang men jag lärde mig en ny sak...PRESSMEDDELANDE! Så nu ska göra mitt första pressmeddelande i veckan och den ska jag skicka till 2 tidningar.

När jag kom hem på lördagen hade Tindra, Uffe och Trulle varit och plockat kantareller! Trodde jag skulle få rensa alla men slapp för Tindra rensade!
  

Tindra och jag gick till övervåningen för att kolla på tv på kvällen. Moa och Uffe blev kvar nere och kollade på ishockey.
Framför tv:n satte sig jag och Tindra och rensade hennes leksakslådor. Tindra och hennes kompis ska få stå på en loppis och sälja sina gamla saker. Problemet är att Tindra, enligt henne, inte har några leksaker som hon inte använder. Alla kläder som hon har vuxit ur ska hon också spara. Suck tycker jag som inte har några problem att kasta/sälja det som inte används.
Nu fick vi ihop 5 saker som hon kunde tänkas sälja. Jag tyckte nog att allt kunde säljas men jag får vara glad för det lilla. Säg den glädje som varar länge!? Den varade ända tills Tindra skulle sova för efter en stund kom Tindra ner och grät för hon ville inte sälja sina 5 saker!!!! 

Söndagen har gått åt till jobbmöte i Ramnäs närmare bestämt på Ramnäs Hotell & Konferens. Mötet gav inte just så mycket förutom att jag fick framföra mina åsikter om en hemsida. Det som gav mig mest var lunchen och middagen. Och då för både otroligt god mat och trevligt sällskap!
Ja, ni som känner mig, vet att jag älskar god, vällagad och lite lyxig mat.



Lunchbuffé med kalla rätter som sill, röror, lax. Inte bara en sorts sill utan fem och inte bara en sorts lax utan två. Till det så serverades det hembakat bröd som var så nygräddat att smöret smälte.
Inte bara kalla rätter utan 2 varmrätter, en tomatsoppa och en gryta. Köttet i grytan var så mört att det smälte i munnen. Men jag hoppade över tomatsoppan för att få plats med ostarna.....


....trots att jag hoppade över soppan så orkade jag bara lite av ostarna, snyft!

Fast jag kände mig proppis under hela eftermiddagen så längtade jag efter middagen. Den kunde ju knappast bli en besvikelse efter den otroliga lunchen. Och vet ni? Den blev inte en besvikelse! Huvudrätt var lammfile och med en krämig risotto och till efterrätt var det en hallonmousse som var gudomligt god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0