Väggen!

Har inte haft ork att skriva för den där berömda väggen känns väldigt nära för mig just nu!
Vill bara sova och känner mig helt orkeslös...Ja, jag vet att det är min kropp som säger åt mig att ta det lugnt. Lugnt medans jag sover ja men vid vaket tillstånd så är det högvarv i huvudet. Varit hemma i fyra dagar och bara gjort det mest nödvändigaste. Mest akuta när det både gäller hem och jobb för jag behöver och vill jobba i helgen.

I kväll är det disco på ungdomsgården och jag ska jobba där. Jobbigt att ta sig dit och lätt för att inte göra det men oftast är det skönt när jag väl är där. Vet att jag mår bra av skratt och hjärnan får koppla av alla stresstankar.


Kommentarer
Postat av: Sara Gustavsson

Den där berömda väggen, och herr samvete som jag läste om i ett senare inlägg, är nog inte helt ovanligt. Ta en sak i taget och LÅT dig själv känna så. Det är inte fel. Det är ett tecken på att varva ner och ta det lugnt. Det ska man inte ha dåligt samvete för! Men dagens samhälle ser ju gärna ut så, att man hela tiden ska hinna med mer. Och när man hunnit med MER så ska man hinna med ännu mer.. Då är det nog viktigt att komma på sig själv.. att prioritera bort saker som är mindre viktiga. Hur det än är så jobbar vi för att leva.. inte lever för att jobba.. Kram

2010-10-29 @ 13:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0