Laddat?!

Vete sjutton om det blev så mycket laddande i helgen, skrev att jag skulle det i förra inlägget.
Sala i lördags med fotografering av mig....jag har förlagt mitt körkort! Har tänkt att göra ett nytt det sen jag gifte mig men inte blivit av. Men insåg att jag måste ha ett nytt körkort. Försökte nämligen få ut ett paket men det blev nobben utan körkort. Blev nobben att Uffe ska identifiera sig också. Traska till fotografering i skitit hår men det blev ett kort iallafall. Nu ska jag bara fylla i och sätta på frimärke så får jag ett nytt körkort!

Blev väldans tyst och trist i lördagskväll efter att våran lånehund Diesel åkte hem. Var jätte kul att ha en extra hund tyckte hela familjen. Tindra vill att Emma ska åka till Nordpolen så vi får låna Diesel länge!

Söndagen var en riktig bitterdag för mig, vem annars? Lite av en Askungen är jag ibland....eller PMS-kärring? Dagens-att-göra tar kraft men jag vill också göra lite annat i hemmet. Lite annat i hemmet blir aldrig av!

Uffe blev magsjuk eller matförgiftad efter att vi var åt på en pizzeria på söndagskvällen!! Vilket det är får vi se ganska snart!

Just det....nu finns det björn här i knutarna också! Inte bara kring vårat hus i Härjedalen!!!!
Folk har hittat björnbajs ett tag och nu fann dom en älg som troligen blivit slagen av en björn.
Jag vet hur låst man blir i skogen och på promenader när det finns björn i närheten. Många i Herrö åker in till Sveg (1,5 mil) för att promenera själva eller rasta sina hundar!
Om en vecka börjar älgjakten här ute och förra året så var det varg och nu är det björn.
Läste att om man ska vistas i skog där björn finns så ska man sjunga, ha en pingla fäst på sig och inte ha hunden lös. Ser framför mig hur jägarna bär självlysande jokermössor på huvudet och sjunger "Björnen sover" under älgjakten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0