I min lilla lilla värld....

....av blommor! Fick en bukett med 3 röda rosor i av min man i dag! Känns gott i att hans finns där fast jag inte är världens bästa fru just nu!
Dagen har varit bra ur stress-symptom....jag har försökt att leva i...min lilla värld! I min lilla värld så är det bara jag och mitt som ska göras. Kanske inte så kul för andra men just nu har jag inte ork att engagera mig i något annat än mig själv!
Jag vet av erfarenhet att "herr Samvete" kommer snart och sitter på min axel och gnatar om att ta hand om allt!
Fast j*vla skönt att bara vara lite egoistisk och ta hand om min själ först och främst! Just att vara lite egoistisk har jag blivit bättre på men herr Samvete har jag inte lyckats skrämma bort. Men just nu så orkar jag inte ens vänta på den där skit herren Samvete!

På ta om låten "I min lilla lilla värld av blommor" ifrån filmen Rännstensungar så älskar jag den filmen och allra mest Cornelis Vreeswijk. Han är, ja sitter säkert i himlen och spelar nu, en go gubbe för mig! Tänk att så många som har "en trasig själ" är så underbara och vackra som människor! Eller är det just för att dom är underbara och vackra som dom har en "trasig själ"?





































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0