Wilda Ruvar!

Äntligen har vår anka Wilda lagt sig att ruva sina ägg! Men stackars Wille ser helt vilse ut utan sin fru och det är alldeles tyst ute. Wilda är ju en riktig kvackisanka och låter hela tiden! Till och med geten Matti ser moloken ut när han vandrar runt med Wille utan Wilda. Måste kännas tomt utan en hispig, kvackande och ständigt på språng liten Wilda i hasorna!
Spännande och se om det blir några små ällingar om sisådär 28 dagar. Moa och Tindra vill gärna ha en ankhona som ska heta Anna Anka. Stackars liten älling som blir döpt efter en IQ-befriad människa!

Själv så är jag dunder förkyld. Försökte att jobba i ett par timmar iallafall men snoret har segat till min hjärna. Fick ingen ordning på någonting och tankeverksamhet var seg så jag gick hem.
Tindra är hos mormor och morfar tills i morgon kväll. Hon ville själv åka med dom i går när dom skulle åka hem efter att ha varit hos oss i helgen. Så det är tomt hemma men jag får passa på att vila så jag är piggare tills hon kommer hem igen! Och inför mina två kvällsmöten senare i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0