Mojsigt Ledig!

Ledig dag i dag och jag gör det jag vill, nästan iaf! Rensa rabatterna, tvätta lite och klyvit ved tills klyven gav upp. Inte jag som gav upp men kanske var det meningen att jag inte skulle göra mer?!
Mitt kropp och själ behöver verkligen dagar att bara vara hemma. Hemma och bara göra det jag vill och lägga mig en stund på dagen!
Min kropp och själ är så i-gång när jag gör något så jag blir så himla trött. Jag har lärt mig, nästan, att ta en lugn dag efter jag har haft några intensiva dagar. Är inte alltid så lätt att ta det lugnt för det finns alltid något som behövs göras. Läste ni? Jag lyckades att inte skriva "måste" utan skrev "behövs" istället.
Tänk om jag alltid kunde tänka, säga eller skriva "att jag behöver" eller "jag vill". Fast himla svårt när det i min värld finns en hel del måsten!!! Avsplappnings- och antistressgurur säger att inte finns några "måsten", men mig har dom inte övertygat! Inte än iallfall!

Nu ska jag mojsa in i duschen och sen mojsa ner i sängen. Blir en färd till Sala med ridsaker och lite handlande på eftermiddagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0