Mycké händer & i huvet!

Skolavslutning i tisdags för både Moa och Tindra. Vackert som vanligt i Tindras skola med fin sång, flagga och urduktiga barn! Tog en massa bilder men kameran ligger i Uffes jacka så bilderna kommer senare!

I går försvann båda ankbebisarna, räven eller någon rovfågel har tagit dom! Så himla trist! Tyckte så synd om Wilda så jag ringde en kompis och kollade om hon hade en hane över. Det hade hon så jag åkte direkt och hämta honom. En stilig hane och som är brorsa till Wille, vår hane som blev tagen i söndags. Nu får ankorna vara inne i sin hage och får bara gå ut när vi är ute!

Äntligen har jag köpt ett nytt vitrinskåp till vardagsrummet!! Har varit på g att köpa det i 1 år men har inte fått det för Tindra och Uffe. Båda två tycker vårat vardagsrum är så fint och jag tycker att det ser ut som "taikon".
Nu återstår att hitta tid och ork att plocka ur taikon-bokhyllorna och montera ihop det nya fina skåpet!

Jag letar efter ett semesterlugn inför min semester som börjar i nästa vecka. Hittar inget lugn utan en massa stressande måsten. Både måsten som ska göras nu och måsten som behövs göras under semestern.
Intalar min hjärna att när det är fina dagar så är det stranden som gäller under semestern....får se om min hjärna kommer att fatta det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0