08:orna har kommit!!!

Stod vid torget framme vid byn och läste på anslagstavlan. Kommer en bil med ett äldre par körandes och stannar vid mig. Jag fortsatte att läsa och tänker till slut att "ja, dom ska sätta upp ett anslag". Flyttar dock på mig en bit så dom kan komma längre fram till tavlan. Vad gör föraren, jo, kör förbi.....dom skulle alltså åka på vägen. Och uppenbarligen stod jag ivägen för dom! Ja, nu var mina fötter på vägen och min rumpa stack lite längre ut. Men förbi hade dom kommit iallafal. Bilar som åker där är inte många och inte enda kom medans jag stod där. Så bilen hade enkelt kunnat åka förbi utan att jag behövde flytta på mig!
Inte bara jag reagerade på händelsen utan även en kvinna som bor framme i byn. Hon utbrast "vad håller dom på med?"
Min reaktion var "jaha, 08-or!" för beteendet är så 08:it!
Paret i bilen kliver ut vid affären och jag går efter. Ser på reg.skylten till bilen att den är köpt i Stockholm. Ställer mig och tjyvlyssnar när mannen pratar i mobil. En uppretad man pratar stockholmska....tydligen fungerade inte deras eftersändning av posten!
Ja, nu är jag 08 sen födseln men jag hoppas verkligen att jag inte beteer mig som en 08!! En Möklintabo hade aldrig gjort som 08:a paret!


Kommentarer
Postat av: Anna

Irriterande, jag upplevde nästan samma sak igår när jag gick med hundarna. Lilla Buster har vi alltid lös när vi går och igår råkade han vara på andra sidan vägen när en bil kom. Jag kallade på Buster så han kom över till mig, bilen stannade nästan och de BLÄNGDE på mig. Stockholmare tänkte jag förstås!

2010-06-08 @ 09:58:34
URL: http://minaungar.blogspot.com
Postat av: Anna B

Jo, för vi som bor här är ju vana vid allehanda kreatur och folk på mark och vägar....! ;-)

2010-06-08 @ 14:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0