.......

Får inte till någon bra rubrik på inlägget....
Jobbade måndag till onsdag, blev 30 timmar och var inte hemma förrän 21 på kvällarna. Då förstår många av er mammor att allt som ska fixas i hemmet inte har blivit utfört av någon annan! Ja, nu ska ni veta att allt var tomt och rent på måndag morgon när jag åkte!


Diskmaskinen har inte blivit urplockad och därför har disken blivit kvar på diskbänken när diskhot är fullt!


Tvättkorgen har svämmat över men jag har hört från "säker källa" att man kan skita i att tvätta! Eller rättare sagt man kan skita i de flesta av hushållsuppgifterna. Tänk jag har bara "skitit" eller inte hunnit i 3 dagar!
Följden av att jag inte har tvättat blev att Tindra hade bara strumpbyxor att ha på sig. Lite kallt för hon har utedagar hela dagarna i skolan. Fast man hade kunnat köpa nya brallor till henne.

Kom på igår när jag prata med Tärnan att inte ens brevlådan har blivit tömd under 3 dagar. "Står ingen ko på isen" för det men tänk tanken om det vore mer än "bara" 3 dagar!!!

Lite Tindra klaga också på onsdagen innan jag kom hem att det var kallt inne. Såklart att det var det efterom jag inte har varit hemma och eldat. I och för sig så var det kring 18-19 grader inne men är man van vid 22 så är det kallt!

Men nu har jag haft invänjningsdagar på att inte hinna göra något hemma och att koppla bort måste göra. Så nu har jag "vanan inne" inför nästa vecka. 2 jobbmöten på kvällen, 1 Maria-kväll, 1 BoF-kväll och jobbar på lördag kväll, alltså 5 kvällar som inte jag är hemma. Tur att det inte är så fullbokat varje vecka!

Kommentarer
Postat av: angelica

tack Maria för kommentaren!



Du får skaffa hemhjälp..

2010-01-22 @ 09:33:11
URL: http://angelicacomet.blogg.se/
Postat av: Tärnan

Tjena. Ja kan vara hemtjänst åt dej, de är ja väldigt bra på. Kram:)

2010-01-23 @ 00:14:36
Postat av: Maria

Ja du är bra på det och du får gärna vara det. Men du har ju också häcken full när du nu ska börja jobba igen.

2010-01-23 @ 08:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0