Vackert!

Följer en blogg om en tjej, Anna, som har en aggresiv form av cancer
och i den stod nedanstående underbart fina text.




En natt drömde jag att jag vandrade längs med en strand tillsammans med Herren.
Många scener från mitt liv blixtrade över himlen, och vid varje scen såg jag fotspår i sanden.
Ibland fanns där två par, ibland bara ett. Detta plågade mig eftersom jag vid de
svåra stunderna i livet, när jag plågades, sörjde eller var bedrövad, bara kunde se ett par fotspår,
så jag sade till Herren:
"Herre, Du lovade mig att om jag följde Dig så skulle Du alltid gå vid min sida.
Men jag har sett att det bara finns ett par fotspår i sanden vid mina svåraste stunder.
Varför övergav Du mig när jag behövde Dig som bäst?
Herren svarade:
"De år då du bara ser ett par fotspår, mitt barn - då bar jag dig."
  Av Mary Stevenson 1984

Fast man inte är troende så ger texten mig en otrolig trygghet!

Adressen till Anna´s blogg är http://annajansson73.blogspot.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0