Ingen middag idag igen!

Tredje kvällen i rad som jag inte orkar, hinner eller behöver laga mat. Ganska skönt fast det är emot hur jag brukar göra.
I tisdags så prioritetrade jag snöbollslek på skolgården istället för att laga mat. Så det blev smörgås som middag eftersom jag skulle iväg på möte.  Är stolt över mig och fick även beröm för att jag tog mig tid att göra något spontant. Stress-Maria hinner aldrig göra annat än det som är planerat.
I går åkte jag till Sala för att plocka upp och köra Moa och hennes kompis till stallet som ligger i just Sala. Dom har haft ett skåp i stallet för ridutrustningen men har inte det längre. Så det blir för tungt och långt att bära ifrån skolan till stallet.
Passade på, som man alltid gör när man är i Sala, att handla. Var så hungrig när jag gick på in på ICA eftersom klockan var middagsdags. Kunde inte motstå doften av nygrillad kyckling och en varm kyckling slank ner i kundvagnen. Inte bara grillade kyckling utan även grillade revben och potatissallad hoppa ner. Alltså så blev det färdiglagad middag.
Middag till i kväll tyckte min man att jag inte behövde göra. Eftersom Tindra äter hos en kompis och jag ska på möte så är det bara han och Moa som ska äta. Uffe har haft lite magkrångel så han har ingen aptit och Moa hittar säkert något att stoppa i munnen.
 
Har alltid gjort hemlagad mat till middag ända sen killarna var små. Till och med när jag var själv med killarna och inte var hemma förräns vid 18-tiden så ställde jag mig att laga mat.
Så barnen är vana att det alltid är varm-mamma-lagad mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0