Hoppla, hoppla m.m.!

Vad skulle jag göra utan min lediga dag under veckan? Jo, gå under. Grymt skönt att komma ifatt med hemmagörandet!

Glömde totalt bort att Tindra skulle ta sin andra svinsjukespruta. Såg vid 11 att det var klockan 9....stackarn! Hon sa gråtandes till mig när jag hämta henne att jag inte kom. Snacka ont i magen jag fick! Nu har Tindra fått feber efter sprutan också. Uffe får vara hemma i morgon med henne. Jag har så sjukt mycket att göra på jobbet. Skulle bli stressad ifall jag hade behövt vara hemma!

Ja, just det! Jag var på pröva-på-ridning på Sorf. Moa rider där och idag på hennes lektion så fick dom ta med någon som vill rida. Jag och Helena, Moas kompis mamma tillika min vännina, skulle alltså rida.
Uppladdningen inför hoppa hoppla var att äta varsin semla på Johanssons. Gott!
Väl i ridhuset så var det hjälmprovning och mitt huvud är i storlek 53-54, det är litet. Såg flera barn som hade större storlek på sina hjälmar! Litet huvud innebär att jag inte får plats med så mycket oväsentligheter eller? Bara det som måste lagras i min hjärna får plats!
In i stallet och kolla in hästen jag skulle rida.....hjälp!!! vad hög den var! Blev skitans skakig! Moa lugna mig med att Bella, som hästen hette, är jätte lugn. Att hon är lugn, det räknar jag med att en ridskolehäst är. Men det som gjorde mig mest orolig var hur i helsicke ska jag komma upp?! Och att jag kommer få svindel eftersom jag är så höjdrädd.
Kom upp på hästen med hjälp av en trappstege. Benen skakade lite i början men ingen svindel. Jag till och med travade!!! Ridläraren förklarade att man ska räkna 1 2, 1 2 i trav och spänna låren när man ställer sig upp. Hallå...fatta inget blev 1, 1, 1 och hur i helsicke ska jag kunna spänna låren.
Vet ni var jag fick mest ont i studsandet? Jo, i benen runt m*ttan!! Varje gång man dunkade ner i sadeln så gjorde det så ont. Måste nog ha en liten kudde i trosan nästa gång jag rider! För nu funderar jag på att gå en nybörjarkurs som är 5 gånger! Det trots att jag inte höll på att komma ner från hästen. Det var det värsta med hela ridningen....höll på att få med mig hela sadeln och hamna under hästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0