Serviceminded och inte!

Vissa passar till att arbeta med folk och vissa ska nog ägna sig åt ensamarbete!

Gullbergs där arbetar bara människor som är så gudomligt trevliga. Hjälper en att lyfta tunga dunkar med diskmedel. Ställer fikakoppen på golvet och hjälper till med kundvagnen.

När jag var på ElektroSkandia så verkade jag ha kommit fel. Trots att det på fakturan stod just ElektroSkandia men varorna var Cylindas. Personalen ville knappt befatta sig med Cylinda saker. Han sa bara det är Cylinda jag har ingen aning om det. Ska ringa och fråga var jag ska få delar som passar. Eller rättare sagt dom får komma gratis och fixa felet!

Granngården i Sala har personal som jag önskar att alla som jobbar i serviceyrken skulle vara. Alltid så trevliga, ostressade och hjälpsamma.

Sen träffade jag på en klimakteriekossa som ägnar sig åt service. Hon betedde sig som en sån iallafall, fast vad vet jag? Hon är kanske så från och till utan att hormonerna är i obalans!

Jag borde bli bättre på att berömma dom jag träffar ifall dom är trevliga. Gör ju dagen så mycket trevliga för alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0