Munkar & konst!

Äntligen fick jag med mig Uffe till Östanbäcks kloster. Det är ett munkkloster som ligger några mil hemifrån oss. Munkarna stöper ljus och säljer i sin ljusbod.

Jag köpte ett stort vitt ljus med blomma på och ett bivax ljus. Tindra hon köpte ett träägg och ett liten pin med bild på Jesus & Maria. Till Moa handla vi bivax salva "munksalva" som hon ska ha på läpparna!

Vi gick in i klostrets lilla kapell och där jag trivs. Jag blir så lugn, gråtig och känner sån harmoni. Skulle kunna sitta där länge och känna stillhet!

Efter kloster besöket åkte vi till Tärna för att gå på vernisage. Konstnären Bo Åke Adamssons galleri med hans konst ville jag se.

Jag gick en kurs i närheten där han bor. Under kurstiden så var det några tillfällen som vi hade honom som ledare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0