Juldags drama!

Julaftonen var så mysig och jag lägger in lite bilder och berättar mer senare!
Tänkte göra det på min nya DATOR, ja, jag fick en Laptop av min älskade man....helt i chock var jag när jag öppnade julklappen. Hade inte i min vildaste fantasti kunnat ana att jag skulle få en egen Lappis!!!

Nu till dramat på juldagsmorgonen....
Massa blod i snön när jag gick ut i morse och liten Elsa hade inte synts till sen i går morse!
Uffe & jag går ut och följer små blodspår i snön. Vi konstaterar att det måste vara från våran lilla tissemisse! Ser framför mig en ihjälfrusen liten Elsa. Hör efter ett tag något som pulsar i snön bakom vedbon och vem kommer där om inte vår Elsa!!!
Rädd och haltandes liten katt som sätter sig och kissar i snön. Bär in henne och Uffe kollar vad som har blödit. Ser bara en spricka i hennes ena trampdyna. Verkar ha ont i bakdelen när hon lägger sig ner. Jag bar upp henne till Moas säng så hon får vila på sin favvo plats. Undersöker henne mer när hon har piggnat till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0