Isbromsar, mobil, pynt & teater!

Och jobb! Trodde inte jag skulle komma till jobbet i morse.
Bromsarna på bilen var fastfrusna, jag arg som ett bi och börna som f*n! Tog mobilen och försökte ringa Uffe men mobilen gick inte att ringa på. Har bytt mobilleverantör och inte bytt simkort. Ännu argare Maria gick in och ringde.
Fick Uffe att vända hem, han hade åkt halvvägs till Västerås redan. Ut igen och börna! Tjollavippen så lossnade isen och bilen rullade.
In igen för att ringa Uffe och säga att han kunde vända igen till sitt jobb. Upptaget!!!!
Maria än mer irriterad och åkte till dagis. Ringde Uffe igen och han svara men tyckte han kunde komma tillbaks till Möklinta och ta med min bil till verkstaden. Ja, inte för att laga den utan för att få tina upp sig!
Undrar om jag kommer iväg i dag????

Mobilproblemet skulle avhjälpas när jag kom hem genom att byta till det nya SIM-kortet. Fick i kortet i mobilen, inte jag utan Moa. Jag ville inte ens försöka! Och var är PIN-koden blev nästa klurande. Konstaterade att jag inte fått någon ny kod!!!! Försökte med fyra 0:or som Moas kompis sa, försökte med gamla koden. Ingen mobil ville sättas igång. Blir till att beställa ett nytt kort med PIN-KOD!!!

Pyntat jul klart i vårat hus. Döttrarna tycker det är för lite julpynt men inte deras mamma.
Jag har allergi mot rött och mot en massa som ligger framme. Allergin började när jag jobbade på OBS Stormarknad och vi hade röda jobbartröjor. Hur osnyggt med rött på sommaren eller? Så efter 7 år med rött på jobbet så blev jag allergisk mot rött.
Kanske ska anmäla det som arbetsskada? Få ut ersättning för lidande till mina barn som inte får ett rött julpyntat hem!

Kvällen avslutades med teater i Kyrkskolan. Eleverna i 3:an & 5:an spelade upp en sån bra genomförd pjäs.
Efterråt var det visning av vad klasserna gjort under terminen.
Jag önskar jag fick gå i Tindras klass och få lära mig allt på det sättet som hon får.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0